piątek, 9 sierpnia 2013

Wymiana tylnych amortyzatorów w bmw e38

Krótki opis wymiany, trzeba zdemontować pół samochodu: tylna kanapa z oparciem, zagłówki, lapmki oświetlenia zamontowane w tylnych słupkach, same słupki plus tylna półka odkręcana z bagażnika.
Naspępnie odkręcamy trzy śruby trzymające amortyzator u góry. Przy piaście amortyzator trzyma się na jednej śrubie, trzeba ją odkręcić i wybić amortyzator z piasty, gdyż trzyma się na powiedzmy 7mm tulejce, która wchodzi w piastę. W celu ułatwienia wyjęcia amora odkręciłem łącznik prowadzący. Następnie w ruch poszły ściągacze sprężyny i klucz pneumatyczny. Ważne aby ustawić nowy amor, sprężyne i gniazdo amortyzatora tak jak stary był ułożony. Ja zrobiłem sobie kreski kredą dla ułatwienia. Na koniec wszystko składamy do kupy.


















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz