czwartek, 26 września 2019

E38 montaż nowszego audio

Bardzo lubię jak coś jest w oryginale, bez zmian i z epoki. Jednak DSP trochę nie domagało: słabiej grała jedna strona, brak możliwości odtwarzania muzyki ze Spotify, brak niższych tonów. Do tego chyba wszystkie głośniki 13 cm byłyby do wymiany ponieważ popękały w nich membrany. Postanowiłem więc włożyć nowe radio i zamontować na panelach mdf głośniki 16 cm. Zestaw raczej budżetowy ale markowy. Do tego wygłuszenie drzwi matą butylową oraz pianką kauczukową.
Ogólnie największy problem miałem z wodą, która po zdjęciu pianki uszczelniającej stanowi duży problem, musiałem kilka poprawiać maty, dodatkowo je profilować żeby woda nie zaciekała na głośnik oraz na boczek. A podczas mycia samochodu do środka drzwi leje się masa wody. Przy okazji drzwi w środku zakonserwowałem preparatem do profili zamkniętych. Efekt jest zadowalający. Jest trochę niższych dźwięków, nic nie pierdzi ani nie rezonuje. Komfort wyciszenia samochodu się raczej nie zmienił, 7. jest świetnie wyciszona fabrycznie.
Mikrofon do radia pociągnąłem słupkiem i wypuściłem przy przełączniku od szyberdachu. Zbiera idealnie i wreszcie można normalnie porozmawiać podczas jazdy.
Jak już zapomnę o ilości pracy podczas montażu tego zestawu to w bliżej nie określonych planach mam montaż wzmacniacza i głośników w tylne drzwi. Zobaczymy.




















7 komentarzy:

  1. Heyka. Oryginalne głośniki z przodu miałeś 4ohm czy 8ohm?

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej, powiedz proszę jakie głośniki zastosowałes, gdzie je kupiłeś? Będę wdzięczny za pomoc. Chce zrobic tak jak Ty bo oryginalne glosniki glosniki dsp mam popalone a chce zalozyc tez radio android. Dziękuję i pozdrawiam
    Asam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głośniki to Hertz DSK165.3 i są wszędzie dostępne. Co do androida 2 DIN to jeszcze nie spotkałem, żeby komuś pasowało bez problemowo, zawsze jakaś przeróbka była potrzebna. Jak pasuje do E39 to nie pasuje do E38. Co do głośników to zerknij jeszcze tu:
      https://e36e38.blogspot.com/2021/07/nowe-gosniki-16cm-w-poke-dsp.html

      Usuń
  3. Jak możesz to odezwij się na @

    Pozdrawiam
    Adam

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się, że udało Ci się zoptymalizować system audio w Twoim E38! Zmiany brzmią jak krok w dobrą stronę, zwłaszcza z nowym radiem i głośnikami 16 cm. Nie ma co ukrywać, montaż audio może być prawdziwym wyzwaniem, zwłaszcza z uwagi na problem z wodą w drzwiach.

    OdpowiedzUsuń